Jak zarządzać parkingiem?

Nieodzowną częścią każdej galerii handlowej jest parking. Galeria bez parkingu nie ma racji bytu, ponieważ ponad dziewięćdziesiąt procent klientów przyjeżdża do galerii handlowej samochodem. Warto dobrze zorganizować działanie parkingu, by nie powstawał niepotrzebny chaos. Oczywiście pobieranie opłat w pewien sposób ogranicza pozostawianie samochodu na zbyt długi czas, ale to jednak nie wszystko.

Najlepszy system parkingowy

system parkingowyNa każdym parkingu możemy postawić tak zwanego stróża, czyli osobę, która będzie wpuszczała pojazdy na parking i wypuszczała je z parkingu oraz pobierała należne opłaty, ale to rozwiązanie powoduje spore utrudnienia w godzinach największego ruchu samochodowego. Ze względu na ogromny postęp komputeryzacji zarządzanie parkingiem możemy zostawić komputerom, które będą sterowały pobieraniem opłat, wydawaniem i przyjmowaniem biletów parkingowych oraz otwieraniem i zamykaniem szlabanu. Plusem tego rozwiązania jest to, że taki system działa bez przerw przez całą dobę i przede wszystkim nie popełnia błędów jeśli jest dobrze zaprogramowany. Każdy system parkingowy wymaga sprawdzenia przed jego uruchomieniem, ale najczęściej jest to formalność, ponieważ systemy parkingowe buduje się na wzór tych już działających i sprawdzonych. Na każdy system parkingowy musi składać się automat do wydawania i pobierania biletów oraz szlaban. Opcjonalnie można oznaczać podświetleniem wolne i zajęte miejsca parkingowe.

Każdy parking galerii handlowej przynosi zyski. Dzięki temu można utrzymywać je w idealnym stanie. Wystarczą do tego regularne kontrole sprzętu parkingowego. Jeśli pojawi się jakakolwiek usterka, należy ją usunąć jak najszybciej, by nie powodować paraliżu całego parkingu. W takiej sytuacji należy pozostawić szlabany stale otwarte.